werk, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Harrietville, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu werk, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Harrietville, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

werk, kerst en oud en nieuw

Door: lynde

Blijf op de hoogte en volg Lynde

24 Januari 2016 | Australië, Harrietville

En dan ben je ineens weer bijna 2 maanden verder..

Over 5 dagen ben ik alweer 3 maanden met mijn back pack op pad. Het voelt inmiddels alsof ik al 3x zo lang weg ben. Mijn plan om elke maand een blog te schrijven is natuurlijk weer mislukt, dus dan maar nu een blog.

Melbourne:
De laatste week voordat ik naar mijn werkplek vertrok heb ik nog doorgebracht in Melbourne, geen idee of ik het in mijn vorige blog heb gezegd maar wat een geweldige stad is dat. Kijk allemaal even bnn 3 op reis met Dennis. Dan zie je waar ik geweest ben. Mijn hoogte punt deze week en denk ik toch wel tot nu toe van mijn reis was de great ocean Road. Wat was dat prachtig om te zien. Samen met 2 Engelse meiden deze trip geboekt en deze fantastische dag beleefd.

Toen was het tijd om afscheid te nemen van Melbourne en tijd om een nieuw deel van mijn reis tegemoet te gaan. Opvallend in Australië is dat iedereen altijd tijd voor elkaar heeft, ik vertelde mijn nicht dat ik met de trein naar harrietville ging. zij besloot om haar vriendin die hier een dorpje verderop woont (3u rijden van Melbourne) te bellen om daar te eten de dag dat ik zou vertrekken. Zo gezegd zo gedaan, mijn nicht bracht me wel even met de auto en we aten en sliepen bij haar vriendin, geen enkel probleem!

Harrietville:
En daar ging ik dan met mijn back pack naar een plek waar ik nog nooit van had gehoord. Best spannend.. wild vreemde mensen.. niet mijn taal.. een dorp waar niet eens een supermarkt is.. maaaarrr... het bevalt me meer dan prima! Zo goed dat ik niet eens tijd had voor deze blog ;)

In dit prachtige dorp heb ik 3 baantjes en geniet ik van de natuur en omgeving. Daarom even een opsomming hiervan.

Baan 1: Mountain View holiday Retreat
Dit is een groepshuisje, voor deze baan ben ik hier heen gekomen. ik help met bedden opmaken, schoonmaken, in de keuken, afwassen en al dat soort dingen. Tis een erg leuk baantje. Heb inmiddels een schoolgroep, een trouwerij en een muziekkamp gehad. Vooral het muziekkamp was erg leuk. Lekker de hele dag omringd worden met slechte muziek. Oja ik doe ook ontbijt opdienen, lekker witte bonen in tomaten saus om 8u 's ochtends als je zelf nog niks hebt gegeten...m

Baan 2: pub
Hier heb ik een week gewerkt, denk aan een slechte kroeg waar ze bier en ook eten serveren. Het werk was best oké maar niet echt speciaal. Het was leuk omdat ik zo meer met mensen in contact kwam. Ik kan inmiddels uit elk land van de wereld komen.. hoe veel mensen mijn accent niet kunnen plaatsen is erg grappig.. Duitsland, Schotland, Amerika, Oostenrijk, zweden.. vooral Amerika vond ik best een compliment.

Baan 3: lunchroom
Met mijn ervaring in een koffietentje kon ik hier meteen aan de slag, lekker koffietjes maken en thee met melk en suiker, jakkie bah. En ze serveren hier wat kleine lunch gerechten. Ook dit werk is erg leuk, krijg erg veel verantwoordelijkheden en word gezien als harde werker.

En heb 2 dagen fruit geplukt, want tja ik ben in Australië en volgens de NOS heeft Australië meer fruitplukkers nodig..n

Over het algemeen zijn eigenlijk alle 3 m'n werkgevers best wel blij met me en mag ik van niemand weg. Mijn baas van baan 1 heeft aangeboden dat hij het extra geld voor mijn ticket betaald als ik m'n ticket verzet. Daarnaast heeft ie een vriendje bij de politie of zo werken die hij gaat vragen om m'n paspoort te blokkeren zodat ik het land niet uit kan. En hij gaat hard op zoek naar een geschikte man voor mij.. kortom ze willen niet echt dat ik weg ga.. maarjaaaaa dikke pech, er is meer in Australië dan dit dorp die niet eens een supermarkt heeft.

Vrije tijd:
Jaja, zo af en toe heb ik een dagje vrij. Deze dagen vul ik in met bergen beklimmen, watervallen bekijken, plonsen in het zwembad, zeilen en koalas spotten (oké dit was 1x) en verder probeer ik me hier te vermaken met mijn nieuwe maten. Ik woon hier samen met een Nederlands meisje die ik heb ontmoet in Sydney, die werkt in de pub en sinds kort werkt daar ook een andere backpackers uit Duitsland. met hun probeer ik mijn dagen een beetje in te vullen.'. maar heel eerlijk gezegd ben ik wel weer toen aan iets nieuws.

Kerst en oud en nieuw
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n enorme kerst en oud en nieuw liefhebber maar dit jaar was best oke... iris (Nederlandse vriendin) en ik hadden voor de baan 1 bazen op kerstavond een prachtig 3 gangen diner verzorgd. 1e kerstdag hadden we een kerstlunch met alle loners uit harrietville, iedereen die geen familie had at hier. En 2de kerstdag heb ik gewerkt, dikke prima dus. Dan op naar oud en nieuw, de avond moest ik werken tot 21.00 en daarna was het tijd voor party.. althans party... geen vuurwerk en alles was dicht om 1u.. dus iris en ik besloten een vervroegde niewjaarsduik te doen. Met 6 man om 2u 's nachts zijn we het zwembad in gesprongen, want tja je bent maar 1x in je leven met oud en nieuw in Australië!

Volgende avontuur:
Mijn tijd hier doe ik natuurlijk niet voor niks, elk beetje werk neem ik aan en dat alles om heel veel geld te verdienen zodat ik kan gaan reizen. Want op 28 februari is het zover, samen met 2 Belgische maten gaan we met de auto van Melbourne naar Adelaide, Alice spring, Darwin, Cairns. Mocht ik genoeg geld hebben doe ik in 1x ook de oostkust maar anders blijf ik n Cairns en wil ik daar nog even werken zodat ik genoeg geld heb voor de oostkust.. dus voor iedereen die 29 mei al heel groot in de agenda heeft staan..... er is best een kans dat dit toch een beetje verschoven wordt..

Mijn engels en andere ontwikkelingen.
Doordat ik hier zo ontzettend veel engels praat merk ik echt dat dit met zoveel sprongen vooruit gaat. Ik hoef niet meer echt na te denken hoe ik iets zeg, ik zeg het gewoon. Ik ben in mijn hoofd niet echt meer aan het vertalen en daarnaast doordat ik veel complimenten krijg over mijn engels word ik natuurlijk ook zekerder van mijn engels. Dus het gaat de goede kant op. Verder ben ik sowieso wel trots op mezelf, ik ben hier nu bijna 3 maanden en heb eigenlijk geen last van heimwee. Ik heb vooral heel veel zin in mijn reis, merk dat ik hier toch echt wel klaar ben en dat ik toe ben aan nieuw avontuur. maar nog even volhouden want dan heb ik lekker veel centjes.

Dit was het wel voor nu, wellicht over een maandje een nieuwe update maar je weet het maar nooit...

Liefs,

Lynde

  • 24 Januari 2016 - 11:49

    Auk:

    Leuke blog lyn!! Veel plezier bij je volgende avonturen xx Auk

  • 24 Januari 2016 - 13:50

    Alexandra:

    Super leuk om te lezen Lynnie!! Mis je! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 3490

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: