De outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu De outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

De outback

Door: Lynde

Blijf op de hoogte en volg Lynde

28 Maart 2016 | Australië, Darwin

We zijn weer een maand verder, tijd voor een nieuwe blog!

Ik ben al 5 maanden in Australie en ik schrijf deze blog in mijn tot nu toe favoriete stad! Darwin is echt een aanrader, later meer hierover haha

Afgelopen maand ben ik over de great ocean road gereden om daarna de stuart Highway (oftewel alsmaar rechtdoor) te pakken naar hier.

Ik heb elke week een filmpje geplaatst op mijn Facebook daar kunnen jullie zien wat ik heb gedaan.

Maar hoe ervaar ik het reizen, de dagen in de auto zitten, de prachtige dingen zien, niet weten waar ik de volgende dag slaap.
Eerlijk gezegd was ik van te voren een beetje bangig voor dit avontuur, niet weten waar ik de volgende dag slaap, niks voor mij... Maar het bevalt me meer dan prima, ik vind het heerlijk om de auto in te stappen en al het moois te zien en kijken waar ik slaap.

Soms vind ik mijn reis onwerkelijk, ik ben in een maand tijd door heel Australie gereden, ik ben tijdzones overgegaan, heb duizenden kilometers gereden, heb de landschappen zien veranderen en dat allemaal in 1 land.

De reis kan ik samenvatten in 5 hoogtepunten op de route
- de great ocean road, wat hou ik toch van de zee en het strand. Het is zo'n mooie route en het liefste wil je elke 5 minuten stoppen.
- Coober Pedy, hele gekke maar bijzondere stad. Hier liggen de opal mijnen. Deze zijn nog steeds in gebruik en het halve dorp is ondergronds.
- Uluru, als ik de foto's bekijk dan voelt het alsof ik met Photoshop mezelf erbij heb geplakt. Ik kan gewoon niet geloven dat ik daar de zon heb zien op gaan. Ook dit natuur verschijnsel is echt bijzonder
- Edith falls, tjah kom ik weer met m'n water, stromend water.. Heerlijk! Prachtige waterval waar ik heb gezwommen
- Darwin, wat een top stad is dit zeg! Lopend naar het strand, druk uitgaansleven en leuke winkels. Ik heb hier een beetje een Den Haag gevoel, en dat bevalt me stiekem wel. Ik zou hier wel kunnen wonen, vooral nu, lekker 35 graden!
En natuurlijk is mijn reisgezelschap ook wel een hoogtepunt! Het is fijn om met mensen op pad te zijn die hetzelfde willen als ik!

Hoe de reis nu verder gaat weet ik nog niet haha, we zijn de reis met z'n 3en gestart maar vanaf morgen trekt Alex zijn eigen plan. Dus samen met Jana heb ik nu nog 3 weken voordat ik in Cairns wil zijn. Want voor ik mijn oostkust ga beginnen wil ik even chillen in Cairns haha dus van nu tot 16/17 april gaat de reis naar Cairns.

Dit was hem dan weer! Mijn volgende blog is weer over een maandje denk ik, hou vooral mijn fb pagina in de gaten voor de filmpjes :)

Liefs, Lynde

PS bij m'n vorige blog ging iets mis met de foto's, dit heb ik later aangepast. Dus je kan nu ook de foto's zien die bij die blog horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3486

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: