Outback, Mission Beach en de Oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu Outback, Mission Beach en de Oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

Outback, Mission Beach en de Oostkust

Door: Lynde

Blijf op de hoogte en volg Lynde

29 April 2016 | Australië, Brisbane

En alweer een maand verder.. Dat betekend dat ik nu 6 maanden onderweg ben, terwijl ik het gevoel heb dat ik vorige week het vliegtuig heb gepakt. Maar dan ga ik na denken wat ik allemaal heb gedaan en dan kom ik tot de conclusie dat de tijd gewoon is omgevlogen..

Afgelopen maand kan ik opdelen in 3 verschillende avonturen.

De outback
De laatste week van de outback heb ik samen met Jana van Darwin naar mission beach gereden. Door prachtig landschap waar we om de 5 minuten moesten stoppen want dan liep er weer een koe over de weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij was dat de outback erop zat, alles was super mooi en gaaf dus ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Maar het telkens op en afbreken van de tent, 8u in een auto zitten per dag, 120 dollar per dag aan benzine betalen en slapen op een luchtbed die lek blijkt te zijn dus halverwege de nacht lag ik op de grond is na 5 weken genoeg.

Mission beach
Na 5 weken werd het tijd om even 2 weken bij te komen op 1 plek zodat ik weer vol verse energie door kon gaan met de volgende reis. Via gumtree, soort marktplaats, op zoek gegaan naar een werk voor accommodatie hostel. Al snel vonden we er 1 in Mission Beach. 3 uur per dag beetje schoon maken en de rest van de dag chillen. Wat vond ik het heerlijk om 2 weken op 1 plek te zijn! Het werken was dikke prima, beetje schoon maken.. En verder ben ik daar naar een soort ghost eiland geweest, was zo raar, er was daar een resort helemaal klaar om mensen te ontvangen, zwembad alles. Maar er was niemand, dus hebben wij maar even een plonsje gedaan anders is dat zwembad ook maar voor niks gevuld. Verder heb ik mezelf er op betrapt dat ik me te snel hecht aan mensen en plekken. Na 2 en halve week wilde ik daar niet meer weg, ondanks dat er weinig te doen was was ik soort van gehecht aan mission beach. Ik werd vrienden met de staff en met een aantal locals maar goed aan al het moois komt een eind en ik had de mazzel dat na dit moois weer iets moois stond te wachten!

De oostkust: byron bay-surfers Paradise- brisbane
Vanuit Cairns heb ik het vliegtuig gepakt naar Sydney, dit in de ochtend om smiddags Geriah (vriendinnetje van mijn eerste week, fantastisch om haar na 5 maanden weer te zien) te zien en s'avonds een nachtbus naar byron bay te pakken. Dit was niet een hele slimme keus, compleet gebroken van de vlucht en het amper slapen in de bus stapte ik de bus uit en kreeg ik het voor elkaar om de verkeerde backpack naar het hostel mee te nemen... Grote paniek natuurlijk, maar na wat tranen, wat telefoontjes, tas door zoeken en e-mailen werd ik na een uur weer herenigd met mijn eigen tas. Maar mijn god wat een drama haha was dus een goed begin van mijn oostkust.

Tijd om te chillen! Byron bay heeft een prachtig strand en heb daar de hele dag heel hard gechilld met een ander Nederlandse meisje. Uiteindelijk ben ik 3 dagen met haar om gegaan en hebben we gewandeld naar het meest oosterlijke punt van Australie, hebben we een drugsdorp nog erger dan Amsterdam gezien (om de 5 min kregen we de vraag, wanna buy a cookie?) en hebben we dansjes gedaan in een toko waar ik m'n ogen heb uitgekeken hahahha iets te ordinair voor mij.. Laat ik het daar op houden.

Door naar de volgende plek, surfers Paradise. Je zou denken dat dit dorp volledig in het teken van surfen staat maar helaas.. Niks van waar. Samen met een Duitse meid hebben we een river cruise gedaan langs huizen die tussen de 5 en 12 miljoen dollar waard zijn, koopje dus! Verder staat surfers in het teken van uitgaan, theme parken, hoge gebouwen en dure winkels. Kortom als je te veel geld hebt kun je je daar primaaaa vermaken.

1 dag was daar dan ook meer dan genoeg, dus weer de bus gepakt en op naar de capital city van Queensland, Brisbane! Ik kwam aan in Brisbane op Koningsdag en dat moet natuurlijk gevierd worden of je nou in Nederland of australie bent, bier moet gedronken worden! Dus via Facebook wat Dutchies bij elkaar gevonden en tijd voor party! Heb een top avond gehad en was lang geleden dat ik zoveel Nederlanders bij elkaar had gezien, lekker de hele avond Nederlands lullen. Top avond dus! Helaas had ik nog maar 1 dag hier in Brisbane over dus tijd voor sight seeing met een kater. De Duitse chick uit surfers was ook ik Brisbane, dus samen met haar weer op pad. Prachtige wandeling gemaakt langs de rivier, zwemmetje gedaan in de city beach en toen het begon te regenen maar weer gewandeld (want ja het weer is hier net zo onvoorspelbaar als in Nederland).

En nu ben ik aant wachten tot mijn volgende bus. De volgende dingen staan nog op het programma, mocht je je vervelen en graag jaloers willen worden zoek het allemaal maar even op op google.

Noosa, inclusief everglades kano tour
Rainbow beach, inclusief jeep safari fraser island
1770, inclusief scooter tour
Whitsundays sailing tour
Airlie beach
Magnetic island
Mission beach, inclusief skydive
Cairns, inclusief rainforest en great barrier reef

Kortom, ik hoef me niet te vervelen.

Hoe ervaar ik alles?
Het is eigenlijk zo gek allemaal.. Het gaat zo snel maar ben er echt zo van aan het genieten. En moet zeggen dat ik eerst best wel op zag tegen naar huis gaan maar zo langzamerhand begin ik ook wel uit te kijken naar naar huis gaan. Mijn lieve vrienden en familie weer zien, niet telkens die tas in en uit pakken. Maar ben Zo blij dat ik deze reis nu maak en dat ik de oostkust voor het einde heb bewaard. Ik heb nu al in 1 week zulke mooie dingen gezien en het gaat alleen maar mooier worden, dus zal wat vaker foto's posten hihi

En m'n Engels, wat ja daar kwam ik toch voor. Het belangrijkste is gebeurd, ik ben niet meer onzeker! Ik praat gewoon Engels en het gaat goed, ja vloeiend zal het natuurlijk nooit worden maar dat ik gewoon een Engels gesprek kan voeren zonder bij elk woord na te denken is voor mij al zo'n grote verbetering!

Tot snel allemaal!

Dikke kus, Lynde

  • 29 April 2016 - 04:50

    Jojanneke:

    Leuk om te lezen Lynde!! En tja... iedereen die een tijdje in Mission Beach is geweest, komt erachter dat dát toch wel een heel bijzonder plaatsje is :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 3485

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: