De oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu De oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

De oostkust

Door: Lynde

Blijf op de hoogte en volg Lynde

28 Mei 2016 | Australië, Cairns

Dit is hem dan, na 7 maanden mijn laatste blog!

Aangezien ik deze maand zoveel heb mee gemaakt heb ik besloten om elke week een stukje blog te schrijven.

Week 1: Noosa, Rainbowbeach, fraser island

Ik begon deze week in het strand stadje Noosa. Hier heb ik een kano tocht gedaan in de stromende regen, want tjah het kan niet altijd mooi weer zijn natuurlijk. De kanotocht was best heftig, eerst 6 km kanoën vervolgens 12 km wandelen en daarna weer 6 km kanoën om s'avonds in een tentje te slapen. Moe maar voldaan kwam ik terug van deze kanotocht over de everglades en tijd om noosa te ontdekken. Tijdens een prachtige wandeling langs de kust heb ik dolfijnen gezien, als een kind zo blij ben ik stuiterend m'n wandeling voort gaan zetten. Maar helaas heb ik deze wandeling ook afscheid moeten nemen van mijn vertrouwde slippertjes die ik tijdens mijn werk in Harrietville had gekocht. Na 5 maanden 24/7 erop lopen werd het tijd voor nieuwe..

In Noosa heb ik Roeby ontmoet en samen met haar werd het tijd voor tot nu toe mijn hoogtepunt van deze reis: Fraser island! Eerst 2 nachtjes in Rainbow beach, wat een klein dorpje aan het strand is. Om daarna 3 dagen met een 4w drive over een eiland heen te touren. Met 9 man zaten we in de auto en hebben we zo veel mooie natuur gezien: twee prachtige meren, de oneindige zee, rivieren met volledig helder water en een schip wrak van tientallen jaren geleden. Daarnaast hebben we eigenlijk gewoon heel hard gelachen en gechilld :) gek genoeg was mijn hoogtepunt deze dagen een heel kort ritje van strand terug naar de camping, onze tourguide reed (knetter hard, dus we werden door de hele auto geslingerd) de muziek stond keihard en met 10 man zongen we mee in deze soort van karaoke bus met het nummer: i wanna dance with somebody. Dit nummer kan ik niet meer horen zonder dat er een enorme lach op mijn gezicht verschijnt. terug naar Rainbow beach deden we mee aan een quiz in het hostel en tot onze grote verbazing hebben we deze gewonnen! Woehoeee. Nu ben ik aan het wachten tot mijn bus weer vertrekt. Lullig voor de mensen op Fraser Island, het regent op het moment! Hihi heb ik even mazzel dat ik 3 dagen prachtig weer heb gehad! Het was echt een fantastisch week, ik ben benieuwd wat de rest gaat brengen!

Week 2: Agnes water/town of 1770, airlie beach en whitsundays

Deze week is omgevlogen! Ik begon met mijn favoriete busrit, van 19.00 tot 1.00 in de bus, heerlijk! (Niet dus...) maar goed moet er wat voor over hebben. In Agnes water heb ik een motortocht gedaan, althans achterop de motor (want ik heb geen rijbewijs en zonder rijbewijs mocht je niet zelf rijden) best grappig om vanaf een afstandje allemaal flapdrollen op die motortjes te zien zitten en die er geen klap van kunnen. Maar goed ik zat lekker achterop en daardoor gingen wij 10x harder dan de rest, weer eens een mooie zonsondergang gezien, gek genoeg verveeld dit me nooit. Dag daarna heb ik lekker op het stand gechilld want af en toe een rustdagje is gewoon nodig.

Tijd voor de volgende bestemming! Airlie beach, waar ik me klaar kon maken voor de whitsundays. Airlie beach is niet zo heel speciaal, een winkelstraat en een lagoon en that's it. Wel nog even Roeby kunnen meeten die mij alvast jaloers wist te maken voor het avontuur. En ja hoor, tijd om te gaan! Op een (knetterlelijke) rode katamaran heb ik over de whitsundays gezeild. Een stop gemaakt bij whitehaven beach, meerdere keren gesnorkeld, op het dek onder een tent een slaapfeestje gehouden en verder lekker relaxen op de boot. Met een Belgische, Nederlandse en een Duitse heb ik 3 dagen heel hard gechilld en genoten van het mooiste strand wat ik ooit in mijn leven heb gezien. Mijn broer vroeg mij om een top 3, en dit staat nu toch echt op nummer 1! Maarja ben benieuwd of daar nog verandering in gaat met een skydive, great barrier reef en rainforest/watervallen nog in het vooruitzicht.

Week 3: airlie beach, magnetic island, mission beach en cairns.

Na de whitsundays nog even een dagje kunnen chillen in Airlie beach om vervolgens eerst met de boot en daarna met de Ferry naar Magnetic Island te gaan. Op dit eiland zat ik in een prachtig hostel waar we de eerste avond bierpong hebben gespeeld en verder gewoon gezellig zijn gaan drinken. Dit prachtige hostel was direct naast het strand en had een uitzicht waar je eng van wordt. Volgende dag hebben we 2 auto's gehuurd, allereerst een witte open dak soort van Barbie auto. Hiermee konden we over 1 weg heen en weer rijden en hebben we natuurlijk even een fotoshoot gedaan met deze fantastische auto's. Smiddags op pad met een 4x4 en hiermee konden we echt het eiland verkennen. Of road en prachtige bayen zien. Eind van de middag nog even wilde rock wallaby's eten gegeven en vervolgens s'avonds (lichtelijk tegen mijn zin) mee gedaan met bingo. Tot mijn grote verbazing won ik samen met mijn maatje Yoran (die kom ik in elke plaats tegen en gingen samen bingo spelen) een double room. Dat was lang geleden, eigen douche, schone handdoek, kingsize bed en s'ochtends een prachtige zonsondergang. Kortom prima dagje zo.

Vanuit Magnetic Island door naar mijn oude vertrouwde stadje Mission Beach. Allereerst m'n oude collega's gedag gezegd om de volgende dag uit een vliegtuig te springen. Skydiven, wat een ervaring was dat! Het was zo ontzettend gaaf, ik kan het bijna niet omschrijven hoe het voelt. De adrenaline die door je lichaam giert is fantastisch om anderhalf uur later volledig in te storten en te moeten powernappen. Maar ik zei dat whitsundays op nummer 1 stond, maar de eerste plek moet gedeeld worden... Aangezien dit zo'n andere ervaring is kan ik het eigenlijk niet vergelijken. Maar het was echt geweldig! S'avonds nog even op stap met al mijn oude mission beach maatjes om de volgende dag lichtelijk brakkig te chillen voordat de bus weer door ging.

Eind van de dag pakte ik voor de laatste keer mijn bus! Na 10x in dr bus te hebben gezeten en weet ik het hoe vaak m'n tas in en uit te hebben gepakt is het tijd voor mijn eindbestemming: Cairns. Die avond nog even bijgekletst met Roeby om de volgende dag lekker te chillen samen.

In cairns ga ik nog 2 tripjes doen en verder ga ik lekker bijkomen. Dat reizen is toch wel erg vermoeiend en ben blij dat ik nu lekker ruim weekje op 1 plek zit. Het weer valt nu een beetje tegen dus hopelijk klaart het nog op, dan kan ik nog eventjes m'n kleurtje bij werken en dan is het tijd om naar huis te gaan!!

Week 5: Cairns
Deze week begon met het meest ellendige weer wat je je kan bedenken.. Regen, koud, bewolkt! Maar toch gewoon op pad gegaan, gedate met Roeby, gesnorkeld in het Great Barrier Reef, de bekende Milla Milla (Herbal essence) watervallen gezien, laatste dagje met Florence gevierd in karunda (gezellig hippie dorpje net buiten Cairns) en een dagje bios! Gelukkig komt na regen zonneschijn dus heb ik mijn laatste dagen heerlijk aan de lagoon kunnen relaxen. Moet natuurlijk wel flink bruin zijn als ik terug ben. Gister avond heb ik mijn laatste dansje gewaagd op Australische grondvlak met mijn 2 Nederlandse kamergenoten Ashley en Inge en vanavond nog lekker uit eten om morgen mijn tas te pakken en het vliegtuig in te stappen

7 maanden!
Wat zijn deze 7 maanden toch snel gegaan, ik weet nog goed dat ik huilend op Schiphol afscheid nam van mijn lieve ouders en mijn top vriendinnen! Nu als ik met ze praat zeg ik, tot maandag en dat is lang geleden dat ik dat heb kunnen zeggen.

Ik heb de afgelopen maanden zo ontzettend veel geleerd, niet alleen mijn Engels is met sprongen voor uitgegaan maar ook zelf heb ik onbewust veel geleerd. Ik ben mens en natuur veel meer gaan waarderen. Ben vrienden geworden met mensen van over de hele wereld waar ik misschien thuis normaal nooit naar zou om kijken. De vriendelijkheid van de Australische bevolking, neem ik zeker mee naar huis! En zou iedereen in Nederland wat van kunnen leren. Daarnaast de liefde die ze hier in Australie hebben voor de natuur en de dieren is iets wat ik ook erg waardeer. Ik kijk nu anders tegen het leven en de wereld aan en ben zo ontzettend blij dat ik deze reis heb gemaakt! Ik wil iedereen bedanken die er aan heeft bijgedragen dat deze reis de reis van mijn leven is geworden! Zal ik dan toch even namen noemen?! Ik doe alleen de dutchies, want ja die andere kunnen het toch niet lezen. Allereerst Geriah, voor de prachtige eerste week en de geweldige ontmoeting voor mijn oostkust. Suzanne, waarmee ik Melbourne heb mogen verkennen. Iris, mijn werkmaatje. Jana, mijn outback chauffeur haha. Angelique, die als eerste m'n backpack drama mocht aan horen en daarna 3 dagen met mij zat opgescheept. Roeby, zonder haar was Fraser Island niet zo fantastisch geweest als dat het was. Florence, waarmee ik de halve oostkust heb mogen doen en heel veel heb gelachen. Milou (en bedank jij Thabea even haha), voor de goede whitsundays gesprekken. En als laatste mijn 2 Cairns maatjes, Ashley en Inge, onze goede gesprekken op de kamer, ik ga ze missen!

Ik heb genoten van elke seconde, heb zin om naar huis te gaan maar dit land zit in mijn hart en ik kan jullie beloven, ik ga terug!

Maar voor nu zeg ik, tot snel allemaal!

Liefs, Lynde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 1166
Totaal aantal bezoekers 3494

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: