Maand 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu Maand 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

Maand 1

Door: Lynde den Hollander

Blijf op de hoogte en volg Lynde

26 November 2015 | Australië, Melbourne

Ik heb enorm zitten twijfelen, maar misschien is een blog bijhouden stiekem wel leuk.. Ik moet dan nu wel een maand aan mooie dingen gaan vertellen.

Om het overzichtelijk te houden zou ik mijn verhalen verdelen in de weken.

Week 1: Sydney

Om de eerste week niet compleet eenzaam te zijn had ik in Nederland een groepsreis in Sydney geboekt. In deze week zijn we gaan sandboarden, helaas in de stromende regen. Hebben we dolfijnen gespot, was fantastisch uiteraard! Hebben we Sydney leren kennen, kregen we een pinpas en wat tips om werk te vinden. Ik heb deze week gewoon de groep gevolgd en vrienden gemaakt. Het is grappig hoe snel dat gaat! Niet alleen in de groep maar ook met kamer genoten. Vooral met Nederlanders ben je eigenlijk meteen vrienden. Zo heb ik 3 super leuke Nederlandse meisjes ontmoet, waarvan ik met eentje nog steeds ben :)

Week 2: surf camp, 7 mile beach zoek dit strand maar even op op google.

Tijdens de Sydney week kregen we een promotie praatje over Surfcamp. En na dat praatje leek het mij een goed idee om mijn verjaardag op een surfplank te vieren. Dus zo gezegd, zo gedaan! Maandag op surf camp, daar was elke dag hetzelfde: vroeg opstaan, ontbijten, surfles, lunchen, surfles, avond eten, drank spelletjes, naar het strand en slapen. Alleen mijn verjaardag was natuurlijk even anders. Om 00.00 waren we op het strand met man of 8 die braaf voor me gingen zingen. De dag zelf was vreemd want in Nederland was ik pas veel later jarig, mijn dag was eigenlijk al klaar en toen pas kreeg ik vanuit Nederland felicitaties. Maaaarrr op mijn verjaardag heb ik dolfijnen gezien, kortom beste verjaardag ever!

Week 3: bondi beach

Na surf camp nog even terug naar Sydney, samen met Suzanne. Maar niet meer naar het centrum want dat vond ik toch niet zo boeiend. Dus gingen we naar een hostel bij het strand. Het hostel was zo ontzettend smerig maar de plek was fantastisch. Lekker dichtbij het strand! Bondi was voor mij het moment om te gaan solliciteren. Ik wilde graag in Melbourne werken. Dus via internet op ALLES gereageerd, maar dat viel even vies tegen. Kreeg nooit reactie of kreeg reactie op werk wat ik eigenlijk niet wilde. Vanuit bondi ook tripje naar Bleu mountains gezien, prachtig! Bijzonder dat zo'n land uit zo veel verschillende natuur kan bestaan. 2u rijden van een drukke grote stad is er zo'n prachtige natuur. Na 3 dagen strand en solliciteren toch maar gewoon naar Melbourne. 12u met de nachtbus, 12u rijden en je bent nog steeds in 1 land. Dat is bizar!

Week 4: Melbourne

Aangekomen in Melbourne had ik meteen afgesproken met mijn nicht die hier woont. Super leuk om familie te zien! Heb ook m'n tante en oom bezocht, die wonen 2u hier vandaan, heb ik heerlijk in m'n uppie in een 2persoonsbed geslapen, dat was lang geleden! Daarnaast heerlijk gebadderd, heerlijk bijgekomen daar dus! Verder vind ik Melbourne echt heel erg leuk! Ti's zo'n fijne stad, hebben het strand ookal bezocht, s'avonds zijn daar pinguïns, gewoon wild in de natuur, machtig mooi! Maar nog steeds op zoek naar werk, aangenomen bij een sales baan na 1 dag training toch besloten om te stoppen aangezien sales niet helemaal mijn ding is. Maaarrrr ik heb een andere baan! Jeeej! Wel echt in de middle of nowhere maar goed, ti's hospitality, van alles wat, de chef beetje helpen in de keuken, bediening, beetje schoon maken en zelf tuinieren haha. Het verdient gelukkig vrij goed en kan gratis slapen Jeeej! M'n plan is om hier 2/3 maanden te werken en dan de oostkust af te reizen. Nu heb ik nog even om lekker van Melbourne te genieten, ik zou echt prima in deze stad kunnen wonen.

Tot nu toe vind ik alles zo ontzettend gaaf en ben ik zo enorm aan het genieten. Zoals ik zei is het maken van vrienden zo makkelijk. Daarnaast bevalt het hostel level me wel, maar de privacy die er aan komt vind ik ook wel chill. Ik kan straks na een maand m'n kleren weer in een kast doen ipv leven uit een tas en steeds maar verplaatsen. Het Engels gaat verrassend goed, want tjah daarvoor ben ik hierheen vertrokken. Ik ben nog wel onzeker maar ik weet zeker dat dat werk me zo enorm gaat helpen. Ik vind dat werk nog wel spannend, want dat ga ik in m'n uppie doen maar heb daar ook enorm veel zin in!

Volgens mij heb ik de grote lijnen nu wel verteld! Ik vergeet natuurlijk dingen maar voor nu heb ik wel genoeg verteld. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs en een dikke kus uit Melbourne!

Lynde

  • 26 November 2015 - 11:12

    Ilse Groot:

    Hi!

    Leuk dat je ook een blog bijhoud!
    En fijn dat je werk hebt gevonden, succes!

    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 3512

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: