tijd voor iets anders.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu tijd voor iets anders.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lynde Hollander - WaarBenJij.nu

tijd voor iets anders..

Door: lynde den hollander

Blijf op de hoogte en volg Lynde

25 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Aaaaaahhh! Ik had m'n hele update geschreven en was hem nog even aan het checken op spelling enzo druk ik op een verkeerde knop en hij is weg.... dus hierbij poging 2....

Zo op de voorvoet van mijn volgende avontuur is het weer eens tijd voor een nieuwe update!

Harrietville:
Zelf moest ik nog een maand toen ik afscheid nam van mijn 2 lieve Harrietville maatjes. Deze maand stond dan ook volledig in het teken van werken.

In mijn vorige blog heb ik niet echt Harrietville omschreven, dus bij deze: harrietville is een town met 300 inwoners, zonder supermarkt, met 2 pubs (in 1 heb ik dus gewerkt) en 2 cafés (ook in 1 gewerkt). Harrierville ligt aan de great alpine Road en bestaat denk ik uit 3 straten. Daarnaast hebben de huizen geen brievenbussen, voor je post moet je naar het postkantoor. Gelukkig is er verderop wel een gezellig dorp, hier is de supermarkt, is een bioscoop, een waterpark en een chocolade fabriek. Hier kun je heen met de bus die 3x per week 1x heen en 1x terug rijd.. kortom Harrietville the place to Be! Nee oké, als je van natuur houdt is dit wel echt een prachtplek, de bergen en watervallen zijn echt prachtig.

Maar goed, ik kwam hier dus om te werken maar er was 2 weken amper werk en ik was m'n werk eigenlijk ook wel heel erg zat... en wat doe je als backpacker als je het ergens zat bent, je pakt je spullen en vertrekt... dus zo gezegd zo gedaan, ik heb mijn spullen gepakt en ben naar Melbourne (vanuit hier begint mijn reis) vertrokken.

Melbourne:
Aangezien ik nu 2 weken inkomsten misloop besloot ik 2 weken bij mijn nicht, haar man en hun 4 kinderen te logeren. Wat een topkeus is dit! De kinderen zijn mega blij met m'n komst, doen super veel leuke dingen. Zo zijn we naar de dierentuin geweest waar ze alleen aussie dieren hebben, zijn we regelmatig naar het zwembad geweest, doen we bbq's en gaan we naar het park.

Overdag zijn de kinds naar school en moet ik mezelf vermaken, dit lukt ook aardig: dagje strand, daten met m'n Travel mates, laser gamen, door de stad lopen, nog meer familie dates, shoppingmales bekijken enz.. kortom, ik vermaak me wel!

Volgende avontuur:
Zaterdag is het zo ver, samen met 2 Belgische vrienden (ja zo mag ik ze inmiddels wel noemen) stap ik de auto in om de outback te gaan bekijken. Jana ken ik vanuit m'n eerste week uit Sydney en Alex ken ik via Jana. Ik denk dat we met z'n 3tjes een mooi dream team vormen.

De route zal er als volgt uit zien, we vertrekken vanuit Melbourne via de great Ocean Road naar Adelaide om vervolgens via Alice springs (inclusief Alice rock) naar Darwin te rijden met als eind bestemming Cairns. Hier hebben we ruim 7 weken voor en stoppen overal waar we willen.

Na de outback:
Gelukkig heb ik in Harrierville zoveel geld kunnen sparen dat ik niet meer hoef te werken (hier heb ik namelijk totaal geen zin meer in). Dus vanuit Cairns vlieg ik naar Sydney en vanuit daar doe ik in m'n uppie met de bus de oostkust (althans zal natuurlijk niet de enige zijn die dit doet haha)

Hoe gaat het met me?
Kortom het gaat hartstikke goed met me! Ik heb zo'n ontzettend veel zin in m'n reis, 3 maanden optimaal genieten van alles wat op m'n pad komt. M'n engels (althans meer Australische) gaat de goede kant op, het hele onzekere is er gelukkig uit en nu bij m'n nicht spreek ik ook alleen maar Engelse dus dat is ook perfect.

Tijdens mijn reis zal ik jullie proberen regelmatig op de hoogte houden van m'n avonturen. Hou vooral m'n instagram en Facebook in de gaten voor al mijn (jaloersmakende) foto's hihi.

Dit was hem weer voor deze maand!

Liefs,

PS heb deze blog maar niet op spelling enzo gecontroleerd want straks klik ik weer verkeerd en mag ik weer opnieuw beginnen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynde

Actief sinds 26 Nov. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3501

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Mei 2016

Work and travel Australia

Landen bezocht: